120650
Książka
W koszyku
(Biblioteka Szkolnej Żyrafy)
„Dorastanie w zaufaniu” przypomina, że dzieci rodzą się z ciekawością świata, chęcią uczenia się i współpracy z rodzicami. Ukazuje przykłady jak, jako dorośli, możemy te wrodzone skłonności rozwijać, będąc dla dzieci wzorem zachowań, które chcemy u nich widzieć. Wyjaśnia, dlaczego kary i nagrody zabijają wewnętrzną motywację (nie tylko u dzieci),uczą rywalizacji, zostawiają w poczuciu winy i wstydu. Jednocześnie pokazuje, jak ważne jest budowanie u dzieci samodyscypliny, żeby ich życie nie zamieniło się w chaos. „Istnieje różnica pomiędzy zmuszaniem ludzi do robienia tego, czego od nich oczekuję, a komunikowaniem moich wartości i pragnień” – zaznacza autorka. Jeśli potrzeby dzieci stawiamy na równi ze swoimi, dzieci nie przejmują kontroli. Kiedy potrafimy zatroszczyć się o siebie i jasno komunikować czego chcemy, wtedy mamy energię, żeby przyjrzeć się co kryje się za nielubianymi zachowaniami. To pozwala zbudować relację opartą na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. Justine Mol, trenerka Porozumienia Bez Przemocy od wielu lat, mówi o tym w prosty sposób, z wykorzystaniem barwnych przykładów. Uchwyca sedno bez zbędnych słów. Cenimy tę książkę za przekaz, że pomiędzy autorytarnym podejściem do wychowania, a uległością wobec małych ministrów, istnieje stacja pośrednia: podejście oparte na szacunku do siebie i do dziecka, na wprowadzeniu „wygrana-wygrana”. Tam jest miejsce na autentyczny kontakt i głębokie zrozumienie pomiędzy dwojgiem ludzi, dorosłym i dzieckiem, których potrzeby są tak samo ważne. Mamy nadzieję, że czytelnicy tak samo jak my, będą mieli ochotę „Dorastanie w zaufaniu” wycisnąć jak cytrynę, do ostatniej kropli. Drobną książeczkę, która pozwala się zastanowić nad własnymi przekonaniami i założeniami, inspiruje do wypróbowania alternatyw kar i nagród, do poszukiwania własnej drogi. Jednocześnie daje nadzieję na więcej harmonii i radości w kontakcie z bliskimi.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 72.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Poradnik promuje metodę komunikacji "Porozumienie bez Przemocy" (PBP). Wzbogaca umiejętności komunikacyjne nauczycieli, rodziców, wychowawców oraz uczniów. Autorka odpowiada na takie pytanie, jak w codziennych sytuacjach dorośli mogą wspierać rozwój dzieci, budować w nich wiarę i przekonanie, że otaczający ich świat, ludzie, których spotkają na swojej drodze nie są zagrożeniem, ale wsparciem i pozwalają bezpiecznie stawiać kolejny krok w dorosłość. Wyjaśnia, co jest złe w nagradzaniu i karaniu oraz zamieszcza listę alternatywnych kar i nagród. Podkreśla jak ważne jest poświęcenie uwagi potrzebom dziecka. Opisuje najważniejsze dla prawidłowego rozwoju potrzeby dzieci (bezpieczeństwo, autonomia, autentyczność, uznanie, szacunek, empatia, równość, uwaga pełna miłości, zabawa i nauka oraz humor i przyjemność). Na końcu każdego rozdziału umieszcza ćwiczenia pomocne w utrwalaniu omawianych zagadnień.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej