119714
Książka
W koszyku
Ideowym założeniem, które towarzyszyło autorom podręcznika, było wykorzystanie wątków wynikających z badań poszczególnych naukowców oraz ich doświadczenia dydaktycznego zgromadzonego w ostatnich latach. Potwierdza to recenzent opracowania prof. dr hab. Bogdan Nogalski, który zauważa, że podręcznik dyskontuje nowoczesne rozwiązania z zakresu zarządzania w kontekście badań środowiska i badań własnych autorów, którzy przyczyniają się do rozwoju nauki o zarządzaniu. Według Profesora, książka została przygotowana przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu, dysponujących olbrzymią wiedzą, doświadczeniem badawczym i praktycznym, oraz wyróżnia się oryginalnością na tle dotychczasowych publikacji. Recenzent zwraca również uwagę, że koncepcja książki jest przejrzysta i celowa, nawiązuje do treści zawartych w standardzie z zakresu zarządzania, choć trzeba podkreślić, że w podręczniku pojawiły się liczne uzupełnienia i przekształcenia, które wynikają z dorobku naukowego autorów. Z natury podręcznika akademickiego wynikają treści porządkujące wiedzę z zakresu zarządzania oraz podstawy kształtowania umiejętności w różnych jego formach i przejawach. Łączy się to z faktem, że "świat zarządzania" ulega ciągłym zmianom, wymaga systematycznie odnawianej wiedzy pozwalającej na nowo rozumieć procesy konkurencji, procesy przedsiębiorczości i innowacji oraz istotę przekształceń w szeroko rozumianym otoczeniu biznesowym w skali kraju i konkretnych układów regionalnych. Autorzy starali się pokazać w podręczniku logikę procesów zarządzania, uwarunkowania rynkowe oraz różnorodne zachowania menedżerskie występujące w procesach decyzyjnych. Recenzent opracowania podkreśla komunikatywny język podręcznika oraz zwartość treści, które pozwalają lepiej zrozumieć problematykę zarządzania, zarówno w jej wyrazie teoretycznym, jak i praktycznym. W tym znaczeniu podręcznik będzie służył nie tylko studentom pierwszego stopnia studiów, ale także menedżerom doskonalącym swoją wiedzę z zakresu zarządzania. prof. zw. dr hab. Marian Strużycki Podręcznik pt. Podstawy zarządzania jest przeznaczony dla studentów pierwszego i drugiego poziomu studiów jako podstawowe narzędzie służące do opanowania treści przedmiotu oraz ukształtowania wiedzy i kompetencji, a następnie wypracowania umiejętności z zakresu zarządzania. Proces ten oznacza potrzebę opanowania podstawowych pojęć, poznania zjawisk, powiązań wewnątrzorganizacyjnych i na zewnątrz organizacji, a także otwarcia możliwości dla absorpcji zmian w tematyce zarządzania i samodzielnego opanowywania zmieniającej się wiedzy z tego zakresu. Ogólnie sformułowany cel podręcznika wymaga konsekwentnego uporządkowania pojęciowego, nawiązującego do aktualnie używanej terminologii z zakresu zarządzania, oraz ukształtowania umiejętności i praktycznych form zachowań pracowniczych i menedżerskich w różnych przejawach zarządzania. Wynika to z faktu, że ?świat zarządzania" ulega ciągłym zmianom. Badania realizowane przez pracowników SGH przynoszą nowe, pogłębione refleksje naukowe i przyczyniają się do ugruntowania wiedzy z zakresu nowych związków przyczynowo-skutkowych oraz nowych form funkcjonowania i współdziałania w organizacji, a także jej współpracy z szeroko rozumianym otoczeniem. Nieobojętny jest równolegle fakt, że we współczesnych gospodarkach pojawiają się nowe przedsiębiorstwa, nowe ich zgrupowania - korporacje - i nowe potrzeby w zakresie zarządzania, a zwłaszcza przystosowania do nowych form konkurencji, wyzwolenia emisji nowych form przedsiębiorczości i innowacji oraz bieżących zmian, jakie dyktuje ciągle przekształcające się otoczenie biznesowe w skali Europy, kraju, regionu i konkretnych układów lokalnych. Równie istotne jest założenie, że ciągłym zmianom ulegają relacje wewnątrz organizacji - pojawiają się nowe tendencje wynikające z doświadczeń globalizacyjnych w wyniku integracji kapitału, nowych więzi partnerskich, powiązań procesowych oraz rozległych uwarunkowań logistycznych. Wszystkie wymienione okoliczności upoważniają do śmiałego stwierdzenia, że zaistniała potrzeba przygotowania podręcznika pt. Podstawy zarządzania i drugiego jego wydania, w którym autorzy dyskontują wyniki aktualnych badań naukowych, liczne doświadczenia z transformacji polskiej gospodarki, a także postępu światowego w zakresie nowych koncepcji zarządzania. Nie bez znaczenia dla potrzeby zrealizowania tej inicjatywy wydawniczej są prace związane z przygotowaniem Polskiej Ramy Kwalifikacji, w której jest zawarty zakres konkretnej wiedzy, oczekiwane kompetencje i umiejętności w ścisłym związku z potrzebami polskiego rynku pracy, a także wymaganiami merytorycznymi występującymi na rynkach pracy państw Unii Europejskiej. Stwarza to zapotrzebowanie na porównywalność dyplomów z zakresu określonych dziedzin i dyscyplin, które są wymagane na danym rynku pracy. Krajowy system kwalifikacji, przygotowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, kładzie nacisk na efekty studiów w kontekście ułatwienia wejścia na rynek pracy i otwarcia drogi uczenia się przez całe życie. To z tych powodów podręcznik zawiera wiedzę podstawową, w nawiązaniu do której pojawiają się liczne odgałęzienia zagadnieniowe zmierzające do ciągłego pogłębienia wiedzy i uzyskania nowych kwalifikacji w zakresie zarządzania. W koncepcji merytorycznej podręcznika zdyskontowane zostały podstawowe propozycje zawarte w dawnym standardzie kwalifikacji, ale także liczne uzupełnienia i konkretyzacja, która wynika z dorobku naukowego Zespołu Autorów. Koncepcja autorska podręcznika opiera się na zaproszeniu do jego przygotowania wielu specjalistów z dorobkiem naukowym i doświadczeniem dydaktycznym w zakresie szeroko rozumianego zarządzania jako dyscypliny naukowej i obszaru dydaktyki realizowanej w Szkole Głównej Handlowej. Ambicją Zespołu Autorskiego było przygotowanie podręcznika akademickiego będącego doskonalszą formą pomocy dydaktycznej proponowanej studentom w porównaniu z licznymi tłumaczeniami i fragmentarycznymi publikacjami o charakterze monograficznym. Ideowym założeniem, które towarzyszy Autorom, jest połączenie wątków wynikających z badań poszczególnych osób z ich doświadczeniami dydaktycznymi, które nagromadziły się w ostatnim dwudziestoleciu. Także w tym, drugim wydaniu podręcznika nie było możliwe zaprezentowanie przykładów opartych na rozwiązaniach i prezentacji praktyki. To wymaga dłuższego czasu przygotowań i znacznego wysiłku poszczególnych Autorów. Zawarte są natomiast pytania i polecenia sprawdzające, które będą weryfikowały opanowanie wiedzy przez studentów, a także odczytywanie podstawowych zależności obejmujących logikę procesów zarządzania, uwarunkowań rynkowych, zróżnicowanych zachowań, różnych form komunikacji biznesowej oraz narzędzi sprawczych wypełniających rozległe obszary zarządzania organizacjami na współczesnym jednolitym rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Przyjęte zostało założenie, że redakcja naukowa podręcznika ma charakter formalno-porządkowy i w minimalnym zakresie merytoryczny, bez uszczuplenia występującej oryginalności autorskiej, charakterystycznego stylu, który towarzyszy Autorom w uprawianiu badań i dydaktyki w Szkole Głównej Handlowej. prof. zw. dr hab. Marian Strużycki Porównanie produktów Ten produkt PODSTAWY ZARZĄDZANIA VS Zarządzanie ryzykiem w organizacjach non profit VS Accounting: A Very Short Introduction Porównanie Zarządzanie ryzykiem w organizacjach non profit vs Accounting: A Very Short Introduction vs PODSTAWY ZARZĄDZANIAPorównaj produkty Podstawowe informacje Autorred. Marian Strużycki Okładka ?Miękka Format176 x 250 mm Rok wydania ?2014 Ilość stron ?357 ISBN9788373789418 Zarządzaj tą marką Zaproponuj zmiany lub zgłoś uwagi
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pierwszego poziomu studiów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej