120304
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 511)
Praca stanowi wartościowe opracowanie dla teorii oraz praktyki dydaktyki biologii człowieka i wychowania prozdrowotnego. W części teoretycznej Autorka dokonuje krytycznego przeglądu głównych założeń podstaw nauczania–uczenia się problemowego z punktu widzenia dydaktyki ogólnej, pedagogiki i psychologii. Badania empiryczne, prowadzone w latach 1980–2002 miały nie tylko ukazać skuteczność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia, ale i zbadać, w jakim stopniu i w jaki sposób nauczyciele biologii i przyrody stosują zasady problemowego uczenia się i nauczania w praktyce szkolnej. Analiza wyników potwierdziła ustalone wcześniej hipotezy, że problemowe nauczanie podnosi efektywność kształcenia w zakresie rozumienia i zapamiętywania wiadomości oraz nabywania umiejętności praktycznych i operacji myślowych. Cennym uzupełnieniem pracy jest obszerny Aneks, zawierający przykłady struktur wybranych lekcji problemowych oraz wzory testów z zakresu biologii człowieka i zachowania zdrowia.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
General note
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 223-234.
Language note
Streszcz. ang.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again