Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Czytelnia
(2)
Filia nr 3
(13)
Autor
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(3)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Surma Barbara
(2)
Adamczyk Barbara (pedagog)
(1)
Braun-Gałkowska Maria (1939- )
(1)
Bremer Józef (1953- )
(1)
Błasiak Anna (1972- )
(1)
Chrost Marzena (1969- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Falkowska Joanna (pedagog)
(1)
Grudziński Andrzej (1976- )
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Królikowska Anna (1966- )
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Mółka Janusz (1962- )
(1)
Mółka Miłosz
(1)
Sieradzka-Baziur Bożena
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Szpringer Monika (1966- )
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
angielski
(2)
francuski
(1)
włoski
(1)
słowacki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Starość
(2)
Starzenie się
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dorosłość
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Geragogika
(1)
Kształcenie
(1)
Neurologia
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(4)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(2)
Podręcznik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(4)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jest to obszerna (…) pozycja naukowa wpisująca się w naukowy dyskurs o zjawisku dzieci ulicy, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego (…). Autorka zjawisko dzieci ulicy definiuje głównie poprzez uwzględnienie funkcji ulicy, wieku dziecka i dysfunkcjonalności podstawowych środowisk wychowawczych dziecka: rodziny i szkoły. (…) Zwraca uwagę na rolę strukturalnych predykatorów przyczyniających się do ucieczki dzieci na ulicę. Podkreśla destrukcyjne następstwa migracji zarobkowych rodziców. Zwraca uwagę na zjawisko anomii towarzyszące przemianon społeczno-ekonomicznym, kulturowym i przestrzennym, które również sprzyja pogłębianiu się problemów młodych ludzi. Całość recenzowanej monografii dopełniają uogólnienia i wnioski. Jest to bardzo inspirująca część pracy. Uzyskane wyniki przeprowadzonych badań mogą przyczynić się do zerwania pewnych stereotypów dotyczących zjawiska dzieci ulicy. Autorka postuluje konieczność prowadzenia dalszych badań, głównie uwzględniających korelacje pomiędzy poszczególnymi czynnikami etiologicznymi w procesie stawania się dzieckiem ulicy. Zwraca także uwagę na konieczność uwzględniania tych przyczyn w pracy z dziećmi funkcjonującymi w środowisku ulicy. Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Działania wspomagające rozwój dziecka w przedszkolu. Wybrane sposoby oddziaływań wychowawczych, dydaktycznych i profilaktycznych w przedszkolu i w szkole. Przedszkole i szkoła wobec zmian społecznych i wyzwań edukacyjnych.
Oddawany do rąk Czytelnika zbiór tekstów, których tematyka jest dość zróżnicowana, dotyczy wybranych problemów pedagogiki rodziny. Autorzy artykułów podejmują naukową dyskusję wokół rodziny i dziecka przede wszystkim w perspektywie wychowania i kształcenia. Dyskusje te mają charakter zarówno teoretyczny jak i empiryczny o interdyscyplinarnym zasięgu. (…) Rodzina, przedszkole i szkoła jako aktywne środowiska wychowawcze powinny pamiętać o tym, że mają wspólny cel – dobro jednostki. (…) Przygotowany tom oscyluje wokół problematyki zachodzącej ,,tu i teraz”, wiąże się z wychowaniem i kształceniem jednostki w rodzinie, przedszkolu i szkole, dotyczy wieloaspektowości i wielopłaszczyzności jej ujęć, stanowi interdyscyplinarną refleksję poznawczą .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Publikacja stanowi pedagogiczny namysł nad wychowawczymi zagadnieniami związanymi z pedagogiką późnej dorosłości i starości w Polsce. (… ) Jest skierowana do teoretyków i praktyków związanych z gerontologią i profesjami pomocowymi, a także do studentów pedagogiki i pracy socjalnej. Lektura książki stanowi okazję do poszerzenia wiedzy na temat zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją osób starych. Z recenzji ks. dra hab. Piotra Krakowiaka
Problematyka wspomagania osób starszych w przeżywaniu przez nich ostatniej fazy życia wpisuje się w obszar stosunkowo młodej subdyscypliny pedagogicznej, jaką jest gerontopedagogika (geragogika), a zaprezentowane w pracy teksty stanowią dobry przyczynek do jej dalszego rozwoju. Niniejsze opracowanie powinno się stać obowiązkową lekturą dla studentów pedagogiki i pracy socjalnej, zostanie też niewątpliwie dostrzeżone przez teoretyków zajmujących się problematyką gerontologiczną oraz przez praktyków, dla których wspomaganie rozwoju osób starszych jest zawodową powinnością. Z recenzji dr hab. Anny Gaweł
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi próbę omówienia podstawowych problemów i wyzwań cechujących współczesną edukację małego dziecka. Niniejsze „kompendium wiedzy” na temat podstaw pedagogiki wczesnoszkolnej z pewnością zainteresuje wszystkich nauczycieli początkowych klas szkoły podstawowej, pedagogów, praktyków, terapeutów, a także nauczycieli początkujących w zawodzie, studentów, którym nieobce jest kreatywne, twórcze i indywidualne podejście do edukacji dzieci w XXI wieku. Wydaje się także, że książka może stanowić interesującą pozycję bibliograficzną dla wszystkich rodziców troszczących się o wszechstronny i harmonijny rozwój swoich dzieci. Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD
Treści zawarte w książce ściśle korelują z programami kształcenia na kierunkach pedagogicznych, zwłaszcza prowadzących specjalizację w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Obejmują one zarówno rys historyczny tej edukacji, jak i aktualne jej założenia oraz tendencje. Dobrze została wyjaśniona istota edukacji wczesnoszkolnej. Ponadto znaczna ich część ma charakter metodyczny, a więc może być bezpośrednio wykorzystana w praktyce edukacyjnej. Dotyczy to zwłaszcza programów autorskich, jak i scenariuszy zajęć. Bogaty zestaw załączonej bibliografii dobrze świadczy o znajomości problematyki przez autorki książki. Do zalet recenzowanej książki należy zaliczyć również interesujący zestaw zasad kształcenia, duży zestaw metod pracy twórczej oraz multimedialnych programów wykorzystywanych w różnych rodzajach edukacji. Z recenzji prof. dra hab. Kazimierza Żegnałka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedłożona do recenzji praca pt. "Pedagogika przedszkolna z metodyką" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów. Z recenzji prof. dr hab. Sabiny Guz Autorki podjęły próbę opracowania podręcznika akademickiego dla studentów pedagogiki specjalizujących się w zakresie wychowania przedszkolnego. Jak napisały we Wstępie: "prezentowane opracowanie w zamyśle autorek miało mieć charakter syntetyczny, dlatego też poruszane w nim zagadnienia są typowe i zwięzłe, a ich ramy wyznaczyły głównie potrzeby dydaktyki akademickiej" (...),ponadto podkreśliły, że: "autorki prezentowanej publikacji podjęły się próby zaprezentowania swojego, teoretyczno-metodycznego punktu widzenia na dotychczasowe osiągnięcia, ale także i wyzwania współczesności w tym zakresie" (...). Można więc przyjąć, podjęto nie tylko zadanie przygotowania podręcznika akademickiego, lecz także wzbogacenia wiedzy z pedagogiki przedszkolnej. Z recenzji prof. zw. dra hab. Stanisława Pałki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
To zbiorowe opracowanie daje przegląd podejmowanych zagadnień oraz ujawnia zróżnicowanie metodologiczne (wywiady, ankiety, skale, testy, listy) w badaniach nad okresem późnej dorosłości. Na przełomie XX i XXI wieku ukazało się wiele opracowań dotyczących wieku senioralnego, zwykle prezentujących głosy specjalistów z różnych dziedzin, a mianowicie z medycyny, socjologii, pedagogiki, filozofii. Niniejsza monografia jest pierwszym całościowym, a zarazem analitycznym ujęciem problematyki starości z psychologicznego punktu widzenia. […] Zawiera teksty o różnym poziomie teoretycznego nasycenia, empirycznego uzasadnienia czy też wskazań praktycznych. Ta rozmaitość sprawia, że monografia może być interesująca dla wszystkich podejmujących studia i działania praktyczne związane z okresem starości. Lektura zgromadzonych tekstów nie tyle przynosi odpowiedzi na różne pytania dotyczące procesu starzenia się, co pokazuje zakres zagadnień, ujawnia rozmaitość możliwych pytań i wątpliwości oraz proponuje ścieżki poszukiwania odpowiedzi i wyjaśnień.
Monografia ukazuje aktualny stan badań psychologicznych nad psychospołeczną kondycją seniorów, ich światem przeżyć, rozumieniem siebie, własnego życia, otaczającego świata, a także percepcją społeczną starości jako nieuniknionego etapu ludzkiego losu. Będzie książką poszukiwaną na rynku wydawniczym zarówno przez przedstawicieli środowisk naukowych, jak i instytucji podejmujących działania praktyczne, będące wyrazem troski o zdrowie somatyczne, dobrostan psychiczny i jakość życia osób w okresie późnej dorosłości. […] Może być źródłem rzetelnej wiedzy psychologicznej dla studentów wszystkich kierunków z obszaru nauk społecznych, humanistycznych i medycznych. Ponadto może stanowić ciekawą lekturę dla samych seniorów, rozbudzając ich autorefleksję, motywując do ustawicznego samodoskonalenia i samospełnienia. Z recenzji prof. dr hab. Władysławy Pileckiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej