Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(846)
Legimi
(84)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(817)
Publikacje naukowe
(195)
Publikacje popularnonaukowe
(131)
Publikacje fachowe
(128)
Proza
(117)
Publikacje dydaktyczne
(96)
E-booki
(87)
Poradniki i przewodniki
(65)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(62)
Poezja
(19)
Publikacje informacyjne
(14)
Audiobooki
(12)
Druki ulotne
(5)
Albumy i książki artystyczne
(4)
Dramat (rodzaj)
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Gry i zabawki
(2)
Publikacje promocyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(863)
nieokreślona
(44)
wypożyczone
(22)
Placówka
Wypożyczalnia
(157)
Czytelnia
(121)
Oddział dla dzieci
(111)
Filia nr 1
(3)
Filia nr 2
(50)
Filia nr 3
(462)
Filia nr 4
(25)
Autor
Sapkowski Andrzej
(27)
May Karl (1842-1912)
(16)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(15)
Szuścik Urszula
(14)
Jędrzejko Mariusz
(12)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(9)
Gajdzica Zenon (1970- )
(9)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(7)
Jabłoński Witold
(7)
Kowalewska Barbara (1950- )
(7)
Konwicki Tadeusz (1926-2015)
(6)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(6)
Murzyn Andrzej (1955- )
(6)
Zajdel Janusz Andrzej
(6)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(5)
Cytowska Beata (1964- )
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Holeinone Peter
(5)
Malinowski Jerzy Jarosław
(5)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(5)
Szczygielski Marcin (1972- )
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(5)
Zawadzka Katarzyna (tłumacz)
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Łuczyński Romuald Mariusz
(5)
Baniewicz Artur
(4)
Bilińska-Stecyszyn Hanna
(4)
Czeszunist-Cicha Aleksandra
(4)
Fabisińska Maria
(4)
Klinik Anna
(4)
Maleszko Anna Katarzyna
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(4)
Wolf Tony (1930-2018)
(4)
Andrzejewska Halina
(3)
Apanel Danuta
(3)
Brygier Waldemar (1970- )
(3)
Dickens Charles (1812-1870)
(3)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(3)
Dybczak Aleksandra
(3)
Dydycz Agnieszka
(3)
Dykier Monika
(3)
Fabisińska Liliana
(3)
Fabisińska Liliana (1971- )
(3)
Fabisińska Liliana Warto poczekać
(3)
Floriańczyk Barbara
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Głażewski Michał
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Kilian Jarosław (1962- )
(3)
Kownacka Maria (1894-1982)
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Muchacka Bożena (1953- )
(3)
Młoźniak Danuta
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(3)
Nurowska Maria (1944-2022)
(3)
Pikuła Norbert (1975- )
(3)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(3)
Pyżalski Jacek
(3)
Płatkowska Paulina
(3)
Płonka-Syroka Bożena
(3)
Raś Danuta
(3)
Samojlik Tomasz (1978- )
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Walancik Marek
(3)
Walasek Stefania (1947- )
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Ładyżyński Andrzej (1961- )
(3)
Łotyszowa Maria
(3)
Łukasik Joanna Małgorzata
(3)
Adamek Irena
(2)
Bakuła Hanna (1950- )
(2)
Baran Jolanta
(2)
Brudny Marta
(2)
Buczacki Bartosz
(2)
Burroughs Edgar Rice (1875-1950)
(2)
Chankowski Andrzej Stanisław
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Dobosz Konrad Jerzak vel
(2)
Dudak Anna
(2)
Dziedzic Marcin (historyk)
(2)
Epstein Paul
(2)
Ferenz Krystyna (1946- )
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Franczyk Anna
(2)
Fuks Agata
(2)
Gmerek Tomasz
(2)
Gnat-Wieteska Zbigniew (1944- )
(2)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(2)
Guarnieri Rossana
(2)
Rok wydania
2020 - 2025
(112)
2010 - 2019
(381)
2000 - 2009
(265)
1990 - 1999
(181)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(180)
1901-2000
(138)
1989-2000
(43)
1945-1989
(10)
1801-1900
(7)
1918-1939
(6)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1898-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(944)
Niemcy
(1)
Język
polski
(942)
angielski
(14)
niemiecki
(9)
słowacki
(5)
czeski
(3)
francuski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(58)
Dzieci
(48)
Młodzież
(27)
6-8 lat
(26)
9-13 lat
(25)
Nauczyciele
(15)
14-17 lat
(11)
Szkoły podstawowe
(8)
Szkoły średnie
(8)
Rodzice
(7)
0-5 lat
(6)
Dorośli
(5)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Logopedzi
(2)
Osoby niedowidzące
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
18+
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Ojcowie
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Organizatorzy imprez
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obronności
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(106)
Literatura niemiecka
(26)
Literatura angielska
(14)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura francuska
(5)
Literatura kanadyjska
(5)
Literatura włoska
(3)
Literatura ukraińska
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Pedagogika
(25)
Wychowanie
(25)
Nauczanie początkowe
(24)
Nauczyciele
(24)
Metody nauczania
(23)
Osoby z niepełnosprawnością
(23)
Nauczanie
(22)
Rodzina
(22)
Szkolnictwo
(21)
Wychowanie przedszkolne
(20)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Dzieci
(19)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(14)
Kobieta
(13)
Kształcenie
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
Relacje międzyludzkie
(13)
Młodzież
(12)
Dziecko z niepełnosprawnością
(11)
Integracja społeczna
(10)
Metody wychowawcze
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Uczniowie
(10)
Więźniowie
(10)
Opieka społeczna
(9)
Psychologia dziecka
(9)
II wojna światowa (1939-1945)
(8)
Narkomania
(8)
Narkotyki
(8)
Rehabilitacja medyczna
(8)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Myślenie twórcze
(7)
Pedagogika waldorfska
(7)
Przestępczość
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wychowanie do wartości
(7)
Język polski
(6)
Kultura
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Osobowość
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Pedagogika kultury
(6)
Polacy za granicą
(6)
Przyjaźń
(6)
Socjologia
(6)
Teoria wychowania
(6)
Uzależnienie (nałóg)
(6)
Więźniowie polityczni
(6)
Władcy
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Architektura polska
(5)
Armia Krajowa
(5)
Dziewczęta
(5)
Miasta
(5)
Mowa
(5)
Patologia społeczna
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Politycy
(5)
Polityka
(5)
Przyroda
(5)
Regiony przygraniczne
(5)
Resocjalizacja
(5)
Starzenie się
(5)
Turystyka
(5)
Wojsko
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Zamki i pałace
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Adopcja
(4)
Alkoholizm
(4)
Antropologia społeczna
(4)
Badania naukowe
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dopalacze (substancje odurzające)
(4)
Jakość życia
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Komunizm
(4)
Macierzyństwo
(4)
Metoda Montessori
(4)
Minerały
(4)
Młodzież niedostosowana społecznie
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Ogródki działkowe i przydomowe
(4)
Praca
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psy
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Psychoterapia
(4)
Reforma oświaty
(4)
Socjalizacja
(4)
Teoria nauczania
(4)
Ubóstwo
(4)
Uczniowie gimnazjów
(4)
Uprawa roślin
(4)
Wartość
(4)
Temat: dzieło
Iliás
(1)
Osudy dobrého vojáka Švejka za světove války
(1)
Przegląd Wszechpolski (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(181)
2001-
(153)
1989-2000
(77)
1945-1989
(46)
1801-1900
(42)
1939-1945
(21)
1701-1800
(18)
1918-1939
(16)
1601-1700
(13)
1501-1600
(12)
1301-1400
(8)
1401-1500
(8)
1201-1300
(7)
1101-1200
(6)
1001-1100
(5)
1914-1918
(4)
400-301 p.n.e.
(4)
500-401 p.n.e.
(4)
800-701 p.n.e.
(4)
1901-1914
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
700-601 p.n.e.
(3)
701-800
(3)
901-1000
(3)
do 801 p.n.e.
(3)
101-200
(2)
201-300
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
801-900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(149)
Niemcy
(12)
Rosja
(10)
Dolny Śląsk
(9)
Europa
(8)
ZSRR
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Śląsk
(5)
Ukraina
(4)
Wielka Brytania
(4)
Świat
(4)
Bliski Wschód
(3)
Region śródziemnomorski
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Wilno (Litwa)
(3)
Zgorzelec (woj. dolnośląskie)
(3)
Austria
(2)
Bizancjum (państwo dawne)
(2)
Czechy
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Francja
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Łużyce
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Bogatynia (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Bogatynia (woj. dolnośląskie)
(1)
Buffalo (Stany Zjednoczone, stan Nowy Jork)
(1)
Bukowiec (Poland)
(1)
Bukowiec (woj. dolnośląskie, pow. karkonoski, gm. Mysłakowice)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chiny
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Dania
(1)
Dolne Łużyce
(1)
Dzierżoniów (woj. dolnośląskie)
(1)
Dęblin (woj. lubelskie, pow. rycki, gm. Dęblin ; okolice)
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Euroregion Sprewa-Nysa-Bóbr (obszar)
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Górne Łużyce
(1)
Górny Śląsk
(1)
Góry Izerskie
(1)
Góry Sowie
(1)
Görlitz (Niemcy)
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Jelenia Góra Region (Poland)
(1)
Karkonosze (góry)
(1)
Karpacz Górny (Karpacz ; część miasta)
(1)
Kobylany (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Zabierzów)
(1)
Kotlina Jeleniogórska
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie, pow. zielonogórski, gm. Nowogród Biebrzański)
(1)
Królestwo Jerozolimskie (państwo dawne)
(1)
Laskowiec (woj. mazowieckie, pow. ostrołęcki, gm. Rzekuń)
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie)
(1)
Luizjana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mysłakowice (woj. dolnośląskie, pow. karkonoski, gm. Mysłakowice)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Nikaragua
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
Panama
(1)
Park Mużakowski
(1)
Podkarpacie Północne (kraina)
(1)
Politycy
(1)
Polska (część zachodnia)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Prusy
(1)
Radziejowa (góra)
(1)
Rumunia
(1)
Ryki (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Rytro (woj. małopolskie, pow. nowosądecki, gm. Rytro ; okolice)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytna Macedonia
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Stoczek Łukowski (woj. lubelskie, pow. łukowski, gm. Stoczek Łukowski ; okolice)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Sudety (góry)
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Szwajcaria
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Wilno (Litwa ; okolice)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Zabór pruski
(1)
Gatunek
Opracowanie
(242)
Wydawnictwa popularne
(80)
Podręcznik
(67)
Poradnik
(55)
Powieść
(53)
Praca zbiorowa
(29)
Monografia
(25)
Publikacja bogato ilustrowana
(25)
Opowiadania i nowele
(24)
Pamiętniki i wspomnienia
(22)
Powieść przygodowa
(21)
Wiersze
(20)
Materiały pomocnicze
(18)
Biografia
(17)
Publicystyka
(13)
Materiały konferencyjne
(11)
Przewodnik turystyczny
(11)
Raport z badań
(11)
Powieść obyczajowa
(9)
Antologia
(8)
Encyklopedia
(8)
Powieść historyczna
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Księga pamiątkowa
(5)
Album
(4)
Esej
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Bajki i baśnie
(3)
Broszura
(3)
Dramat (gatunek literacki)
(3)
Fantastyka
(3)
Kalendarium
(3)
Listy
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Bibliografia
(2)
Kryminał
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Lektura z opracowaniem
(2)
Powieść podróżnicza
(2)
Publikacja z dużymi literami
(2)
Płyta CD
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Atlas
(1)
Atlas minerałów
(1)
Bibliografia osobowa
(1)
Cytaty
(1)
Dane statystyczne
(1)
Fantasy
(1)
Felieton
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka kucharska
(1)
Książka-zabawka
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Piosenka polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Romans
(1)
Rozmówki
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Szkic literacki
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Słownik tematyczny
(1)
Teatr absurdu
(1)
Teczka
(1)
Thriller
(1)
Tragedia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
wydawnictwa popularne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(236)
Socjologia i społeczeństwo
(104)
Historia
(97)
Psychologia
(71)
Medycyna i zdrowie
(48)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(40)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(32)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(22)
Filozofia i etyka
(20)
Kultura i sztuka
(19)
Etnologia i antropologia kulturowa
(16)
Biologia
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Językoznawstwo
(12)
Literaturoznawstwo
(12)
Podróże i turystyka
(11)
Architektura i budownictwo
(10)
Geografia i nauki o Ziemi
(10)
Religia i duchowość
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Dom i ogród
(6)
Hobby i czas wolny
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Nauka i badania
(5)
Ochrona środowiska
(5)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(5)
Chemia
(3)
Matematyka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kulinaria
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
945 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mówią, że starość nie radość. Może i maja rację, a może po prostu nie znają teorii, nakazujących traktować wiek podeszły jako nowy okres rozwojowy, o odmiennych możliwościach i innych niż dotychczas zadaniach. Niewątpliwym atutem starości jest mądrość, ujmowana jako suma życiowych doświadczeń. Niech nikt więc nie myli idei uniwersytetu trzeciego wieku z pomysłem, by sadzać seniorów w szkolnej ławie! Edukację należy tu rozumieć nie jako budowanie pewnego zasobu wiedzy i wyposażanie w zestaw społecznie pożądanych umiejętności, lecz raczej jako poszerzanie i aktualizowanie wiedzy/umiejętności już posiadanych. Tym samym uniwersytety te stają się miejsce wymiany doświadczeń z młodszą generacją, walnie przyczyniając się do integracji międzypokoleniowej. Starość. Między tradycją a współczesnością stanowi pewnego rodzaju relację, będąc zbiorem artykułów i referatów wygłoszonych podczas międzynarodowej konferencji, jaka odbyła się we wrześniu 2015 r. w Lublinie, wieńcząc spotkanie członków zarządu AIUTA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wieku (Association Internationale des Universités du Troisième Âge). Zbiór prezentowanych czytelnikowi tekstów został podzielony na cztery bloki tematyczne: Starość jako potencjał, Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka, Uniwersytety trzeciego wieku w świecie, Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie. Takie ukierunkowanie tematyczne pozwala połączyć w jednym tomie wielopłaszczyznową refleksję teoretyczną nad starością z analizą konkretnych rozwiązań praktycznych, stosowanych w różnych zakątkach świata. Także i polski czytelnik z pewnością odnajdzie tu odpowiedzi na wiele z nurtujących go pytań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1997. - 192 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Prezentowana książka jest podręcznikiem, a zarazem próbą opracowania zarysu dydaktyki edukacji wczesnoszkolnej w kontekście prawidłowości dydaktyki ogólnej. Autorka omawia kolejno cele edukacji, treści kształcenia, wielostronne kształcenie i modele lekcji, metody nauczania i wychowania, zasady, formy i środki dydaktyczne, a także ocenę szkolną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s. 52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: „pisanie o szkole jest ryzykiem”. Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia. Książka składa się części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna zawarta jest w dwóch rozdziałach. Pierwszy poświęcono teoriom szkoły, prezentując trzy perspektywy: socjologiczną, ideologiczną i organizacyjną. Omówiono także zjawiska kryzysu i krytyki szkoły oraz zamieszczono przegląd polskich badań pedagogicznych dotyczących szkoły. W drugim rozdziale omówiono pojęcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywistości szkoły, a jednocześnie przynależnych wielu dyscyplinom, od psychologii społecznej przez prakseologię i pedagogikę resocjalizacyjną po antropologię. Kolejny rozdział poświęcono prezentacji przedmiotu i celu badań oraz założeń metodologicznych, przedstawiono model i przegląd tradycji badań jakościowych oraz omówiono wybraną metodę badawczą i strategię badań. Rozdziały od czwartego do siódmego przeznaczono na prezentację wyników badań empirycznych. Opisano w nich założenia kultury organizacyjnej badanych szkół według przyjętego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. Są to kolejno: założenia dotyczące zawiązku szkół z otoczeniem (rozdział czwarty),natury ludzkiej (rozdział piąty),prawdy i czasu (rozdział szósty) oraz związków między ludźmi (rozdział siódmy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
"Autor podejmuje się ważnego zadania wypełnienia wyraźnie odczuwanego braku materiałów dydaktycznych w ujęciu podręcznikowym, dotyczących profilaktyki i resocjalizacji realizowanej w środowisku wolnościowym, wykraczającej poza tradycyjne instytucje zamknięte. Zapotrzebowanie w tym zakresie występuje w kształceniu studentów specjalności resocjalizacja na szczeblu licencjackim i magisterskim. Brak jest również opracowań teoretycznych i monograficznych na ten temat. O konieczności resocjalizacji w szerokich układach społecznych decyduje rażąca niewydolność dotychczasowej praktyki penitencjarno-resocjalizacyjnej w zakładach poprawczych i karnych wyrażająca się w wysokich wskaźnikach recydywy i pogłębianiu się patologizacji osobowości w toku izolacji penitencjarnej. Niewydolność ta jest od dawna odczuwana przez teoretyków pedagogiki i prawników. Tendencja w zakresie zmiany poglądów na temat resocjalizacji w warunkach wolnościowych uwidacznia się nie tylko w Polsce. […] Przesunięcie oddziaływań resocjalizacyjnych na szeroki kontekst społeczny nie jest możliwe bez zasadniczych zmian w profilu kształcenia specjalistów w zakresie resocjalizacji, stąd inicjatywa wydawnicza Wiesława Ambrozika zasługuje na uznanie." Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bronisława Urbana
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera próby i wyniki badań, porządkowania rzeczywistości, poszukiwania rozumnych sposobów, ustawiania dobrych drogowskazów, przenikliwego wytyczania celów. Wszystko po to, by z tą prędkością , jaka możliwa jest w toczącym się życiu społecznym, zbliżać się do ideału kształtowania człowieka na jego i ogólny pożytek. Celem książki jest zatem kontynuowanie dyskusji oraz wskazanie obszarów, w których jest jeszcze wiele do zrobienia. Celem jest również zwrócenie uwagi na fakt, że prawidłowo realizowana opieka, wychowanie i kształcenie stwarzają szansę prawidłowego rozwoju dziecka i poprawnego funkcjonowania w dalszym życiu. Nauki pedagogiczne to właśnie cierpliwe, roztropne, czasem błyskotliwe, a kiedy indziej nudnie przenikliwe, czujne, dalekowzroczne próby w tym zakresie. Publikacja kierowana jest do wszystkich Czytelników, przede wszystkim zaś pracowników oświaty i wychowania, chociaż także rodziców i wszystkich, którzy myślą z udręką i strapieniem o pokoleniu poruczonym im do kształtowania i wyposażania w wiedzę niezbędną do działania i pięknego życia. Tom ten zawiera nie dające się przecenić dokonania wybitnych autorów, profesora Kazimierza Denka i profesora Wojciecha Kojsa, a także badaczy wkraczających w rozległe dziedziny edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613/614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciocia Pelasia / Hanna Bakuła ; [rysunki: Hanna Bakuła]. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Przybylik &, 2024. - 205, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Ciocia Pelasia to najnowsza powieść Hanny Bakuły – malarki, felietonistki i pisarki, autorki 29 książek, zbiorów obyczajowych felietonów i powieści z nutą autobiografii. Autorka opowiada historię nieznośnej Cioci Pelasi, niezwykłej śpiewaczki na emeryturze, milionerki, która po powrocie do Polski z Rio de Janeiro, zderza się z nieznaną od czterdziestu lat rzeczywistością. Wynika z tego mnóstwo zabawnych sytuacji, świetnie opisanych przez pisarkę. W tle nowa Polska XXI wieku i choroby cioci: demencja i parkinson. Zabawne dotąd życie siostrzenicy staje się koszmarem. Nie ma czasu na malowanie i pisanie. Jej życie prywatne to farsa z ciągłymi pretensjami kochanka i męża. Artystka umieszcza Ciocię w prywatnym domu opieki pod Warszawą, bo nikt nie chce się zajmować coraz bardziej agresywną staruszką, która dawno odleciała w świat totalnej demencji. Temat książki „Ciocia Pelasia” jest bardzo aktualny, bo żyjemy coraz dłużej i prawie każda rodzina ma problemy z seniorami. Ta dowcipna i ciekawa powieść jest lekarstwem na ten stres i pokazuje jak sobie z nim poradzić [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Listy do i od Agnieszki Osieckiej : ostatni bal / Hanna Bakuła. - Wydanie drugie, zmienione i unowocześnione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Przybylik &, 2024. - 367, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Jest to niezwykły dokument z lat 1980-1997 o związku dwóch artystek - listowny zapis 17-letniej, artystycznej i nie tylko, przyjaźni Agnieszki Osieckiej - gwiazdy tekstów piosenek, ze znaną malarką Hanną Bakułą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82.162.1-6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inspiracją do powstania książki było seminarium pt. "Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych". Stało się ono okazją do spotkania teorii i praktyki integracyjnej oraz do wymiany doświadczeń naukowców i nauczycieli. Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych, a także do rodziców i wszystkich osób, które mają mylne wrażenie, że o integracji powiedziało się już wszystko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy przedstawia teoretyczne rozważania na temat kapitału społecznego. Przybliżono w nim pojęcie i genezę koncepcji kapitału społecznego, klasyczne opracowania zagadnienia, a także najnowsze ich uzupełnienia. W rozdziale drugim omówiono źródła kształtowania się kapitału społecznego na wybranych poziomach struktury społecznej. Podjęto również próbę wyjaśnienia, dlaczego w Polsce, mimo dwóch dekad życia w porządku demokratycznym, jest on wciąż na tak niskim poziomie. Trzeci rozdział zawiera charakterystykę wielkiego miasta jako obszaru kształtowania się kapitału społecznego oraz rozważania nad związkami kapitału społecznego z patologią w świetle dotychczasowej literatury przedmiotu. Rozdział czwarty otwiera część empiryczną książki. Przedstawiono w nim metodologiczne podstawy oraz informacje dotyczące użytych metod i technik badawczych, jak również próbę badawczą. Ostatnie dwa rozdziały zawierają wyniki badań własnych. Na bazie zgromadzonych danych empirycznych oszacowano, jakimi zasobami kapitału społecznego dysponują badane społeczności wielkomiejskie, co stanowiło punkt wyjścia do analizy wzajemnych związków między kapitałem a występowaniem zjawisk patologii społecznej na obszarze poznańskiej Wildy i Grunwaldu, a dokładniej: mieszczących się w ich granicach wielkomiejskiego blokowiska oraz obszaru kulturowo zaniedbanego. Analiza ma charakter nie tylko statystyczny, ale również przestrzenny. Tę część publikacji zamyka zakończenie zawierające wnioski z przeprowadzonych badań, a całość dopełniają spisy schematów, tabel i wykresów oraz bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju." mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda "Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język." dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej. Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne. Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania - uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...]Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli stanowi zmienione i rozszerzone wydanie Zarysu dydaktyki szkolnej (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji Podstawy kształcenia ogólnego (F. Bereźnicki).W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. "Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia".Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej.Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne.Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania - uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...]Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli stanowi zmienione i rozszerzone wydanie Zarysu dydaktyki szkolnej (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji Podstawy kształcenia ogólnego (F. Bereźnicki).W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. "Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia".Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej.Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne.Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej. Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne. Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej