Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Czytelnia
(2)
Filia nr 3
(12)
Autor
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(2)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(2)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Deptuła Maria
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(1)
Kościńska Elżbieta
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Marzec-Holka Krystyna (1946-2023)
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Nowakowska-Kutra Aleksandra
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pokorzyńska Elżbieta
(1)
Pronobis-Brzezińska Małgorzata
(1)
Przybylska Marika
(1)
Szatkowska Karolina
(1)
Wagner Arkadiusz (1976- )
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zwolińska Ewa Anna (1954- )
(1)
Żuchelkowska Krystyna (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie
(3)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Adopcja
(1)
Bezradność
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Introligatorstwo
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Nastolatki
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oprawy książkowe
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Patologia społeczna
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Postawy
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przyroda
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ryzyko zdrowotne
(1)
Samotne matki
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Opracowanie
(8)
Encyklopedia
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bezradność utożsamiana z nieradzeniem sobie z określoną sytuacją życiową jest pojęciem, które przeżywa swój renesans zarówno w języku potocznym, jak i w naukach społecznych. Można byłoby oczekiwać, że jest to popularność przejściowa, ściśle związana z szybkim tempem transformacji. Jednak badania nie potwierdzają tej tezy. W dobie globalizacji częste zmiany egzystencjalne ograniczają możliwości korzystania z doświadczeń starszych pokoleń. Ponadto osłabieniu ulegają związki jednostki ze społecznością. Wyizolowanie społeczne czyni człowieka mniej odpornym na stres i ponoszenie porażki. Niepowodzenia utrzymujące się w czasie, w połączeniu z pesymistycznym stylem atrybucyjnym prowadzą do wyuczonej bezradności, która jest jednym z modeli powstawania depresji. Szkoła należy do ważniejszych środowisk wychowawczych. Stwarzając sytuacje zadaniowe, w których uczeń uczestnicząc w procesie kształcenia doświadczenia porażek i sukcesów, może modyfikować jego poziom bezradności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest interdyscyplinarnej debacie nad nierównościami społecznymi, takimi jak: nierówny dostęp do dóbr cenionych społecznie, szans rozwoju, edukacji i wykształcenia, pracy, zdrowia, prestiżu, władzy, dóbr materialnych, partycypacji społecznej. Dotyczą one, według P.Sztompki (2003), cech społecznych, czyli są związane z charakterem grup, do których należą jednostki i z charakterem pozycji, jakie w nich zajmują. W ujęciu P. Bourdieu kapitał społeczny kojarzony jest z członkostwem w grupie i formułowany w odniesieniu do jednostki. Natomiast R.Putnam i F.Fukuyama określają kapitał społeczny jako zaufanie i umiejętność współpracy w grupach.W niniejszym tomie, analizując problemy nierówności, uwzględniono wartość kapitału społecznego - konstruktu mało docenianego w obszarach budowy demokratycznego społeczeństwa. W niektórych artykułach zawarto analizę problemów z punktu widzenia kapitału ludzkiego, edukacyjnego i kulturowego.W książce znajdują teksty przygotowane przez profesorów - wybitnych reprezentantów nauk społecznych i humanistycznych, pedagogów, socjologów, prawników, polityków społecznych i filozofów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca ta stanowi pokaźny wykład wiedzy z zakresu problematyki przemocy w środowisku rodzinnym, szkolnym oraz w środkach masowego przekazu. Wiedza na temat postaw ludzkich manifestujących się w przemocy werbalnej, fizycznej, psychicznej w tych środowiskach spełnia warunek elu poznawczego i praktycznego. z jednej strony uświadamia czytelnika o źródłach zjawisk przemocy notowanych w tych środowiskach i z drugiej strony - pozwala w oparciu o te źródła poszukiwać środków jej minimalizujących czy nawet likwidujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce znalazły się propozycje różnorodnych rozwiązań, jakie można zastosować dla polepszenia funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych ruchowo. To zbiór praktycznych pomysłów, które mogą stać się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, pedagogów i rodziców. Zawarte tu sugestie skłaniają do wprowadzania nowatorskich pomysłów pracy z dziećmi z dysfunkcjami, by ułatwiać im działania w świecie. Treści zwarte w niniejszej książce przybliżają zagadnienia dotyczące poprawy poczucia bezpieczeństwa społecznego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu oraz ich społeczną sytuację w rodzinie i środowisku rówieśniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Czynne uczestnictwo w życiu nauczycieli i przyglądanie się ich działaniom diagnostycznym, osobiste zainteresowanie tematyką diagnozy i rozwoju dziecka, a także informacje docierające od kolegów nauczycieli, dotyczące znacznej grupy dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony opiekunów, ukierunkowały mnie ku bliższemu przyjrzeniu się kompetencjom diagnostycznym współczesnych nauczycieli. Książka powstała w oparciu o 3-etapowe badania jakościowo-ilościowe, które pozwoliły usłyszeć głos nauczycieli i poznać aktualną sytuację w obszarze kompetencji diagnostycznych. Stała się niejako głosem nauczycieli, którzy w czasie dokonywania swojej samooceny mogli zwerbalizować to, co ich niepokoi, czego nie rozumieją lub co stanowi dla nich duże wyzwanie. […] książka podejmuje ciągle aktualną i ważną tematykę związaną z pracą nauczyciela, jego kompetencjami i profesjonalizmem. Wyróżnia ją jednak nowe spojrzenie z perspektywy samospostrzegania nauczyciela jako warunku do stawiania się refleksyjnym praktykiem. To bardzo ciekawe i intrygujące podejście, gdyż w jego kontekście dalej analizowana jest diagnostyka edukacyjna i kompetencje nauczycieli w tym zakresie. Dodatkową wartością recenzowanej pracy jest jej struktura. Obok opracowania teoretycznego zawiera doniesienie z badań własnych, co podnosi jej wartość i rzetelność podejścia do tematu. Z recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof. AMW Marika Przybylska – doktor nauk społecznych, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, stosowany analityk zachowania; terapeuta główny w Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych (CDiT) w oddziale bydgoskim. Jej zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą obszaru diagnozy dzieci – zarówno kompetencji osób przeprowadzających proces diagnostyczny, przebiegu samej diagnozy, jak i sposobu pracy oraz niwelowania zauważonych deficytów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Zawarte w książce opracowanie pozwala na uporządkowanie dotychczasowej wiedzy na temat sytuacji opiekunów rodzinnych osób przewlekle chorych, wentylowanych w domu oraz dostarcza nową wiedzę na temat czynników wyjaśniających wypalenie sił tych opiekunów. Publikacja stanowi oryginalną i wysoce wartościową pozycję naukową kierowaną przede wszystkim do pracowników nauki, studentów, pracowników placówek medycznych oraz wszystkich osób bezpośrednio zainteresowanych tematem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej