Sorting
Source
IBUK Libra
(3)
Form of Work
E-booki
(3)
Author
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Przybylska Marika
(1)
Szatkowska Karolina
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
3 results Filter
E-book
In basket
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
Czynne uczestnictwo w życiu nauczycieli i przyglądanie się ich działaniom diagnostycznym, osobiste zainteresowanie tematyką diagnozy i rozwoju dziecka, a także informacje docierające od kolegów nauczycieli, dotyczące znacznej grupy dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony opiekunów, ukierunkowały mnie ku bliższemu przyjrzeniu się kompetencjom diagnostycznym współczesnych nauczycieli. Książka powstała w oparciu o 3-etapowe badania jakościowo-ilościowe, które pozwoliły usłyszeć głos nauczycieli i poznać aktualną sytuację w obszarze kompetencji diagnostycznych. Stała się niejako głosem nauczycieli, którzy w czasie dokonywania swojej samooceny mogli zwerbalizować to, co ich niepokoi, czego nie rozumieją lub co stanowi dla nich duże wyzwanie. […] książka podejmuje ciągle aktualną i ważną tematykę związaną z pracą nauczyciela, jego kompetencjami i profesjonalizmem. Wyróżnia ją jednak nowe spojrzenie z perspektywy samospostrzegania nauczyciela jako warunku do stawiania się refleksyjnym praktykiem. To bardzo ciekawe i intrygujące podejście, gdyż w jego kontekście dalej analizowana jest diagnostyka edukacyjna i kompetencje nauczycieli w tym zakresie. Dodatkową wartością recenzowanej pracy jest jej struktura. Obok opracowania teoretycznego zawiera doniesienie z badań własnych, co podnosi jej wartość i rzetelność podejścia do tematu. Z recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof. AMW Marika Przybylska – doktor nauk społecznych, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, stosowany analityk zachowania; terapeuta główny w Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych (CDiT) w oddziale bydgoskim. Jej zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą obszaru diagnozy dzieci – zarówno kompetencji osób przeprowadzających proces diagnostyczny, przebiegu samej diagnozy, jak i sposobu pracy oraz niwelowania zauważonych deficytów.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
Zawarte w książce opracowanie pozwala na uporządkowanie dotychczasowej wiedzy na temat sytuacji opiekunów rodzinnych osób przewlekle chorych, wentylowanych w domu oraz dostarcza nową wiedzę na temat czynników wyjaśniających wypalenie sił tych opiekunów. Publikacja stanowi oryginalną i wysoce wartościową pozycję naukową kierowaną przede wszystkim do pracowników nauki, studentów, pracowników placówek medycznych oraz wszystkich osób bezpośrednio zainteresowanych tematem.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again