Sorting
Source
Katalog zbiorów
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(9)
Branch
Filia nr 3
(9)
Author
Kowalczyk Grażyna
(2)
Boenisch Beata
(1)
Dobrzańska-Piętkowska Sylwia
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Mol Justine (1949- )
(1)
Muszyńska Irena (1932- )
(1)
Ostrowska Krystyna (1940-2023)
(1)
Piszczek Maria
(1)
Year
2000 - 2009
(9)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Subject
Agresywność
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(4)
Poradnik
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Celem nauczania i wychowania jest przygotowanie młodego pokolenia do życia społecznego, zawodowego i kulturalnego. Cel ten realizowany jest inaczej wobec dzieci pełnosprawnych, a inaczej wobec niepełnosprawnych. Realizacja wszystkich celów zależy od rodzaju i stopnia upośledzenia oraz potrzeb rozwojowych dziecka. W klasach I – III dziecko upośledzone w stopniu lekkim powinno zdobyć podstawowe wiadomości o życiu społecznym i przyrodniczym najbliższego otoczenia, opanować umiejętność czytania i pisania, wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, poznać proste figury geometryczne, nauczyć się posługiwania prostymi narzędziami i przyborami, a także przestrzegania zasad higieny i dbania o własne zdrowie. Ponadto trzeba nauczyć dziecko współdziałania w grupie, wyrabiać w nim wrażliwość na piękno przyrody, na estetykę życia codziennego, rozwijać jego zainteresowania i uzdolnienia muzyczne oraz plastyczne. Cele widziane od strony osobowościowej obejmują: korygowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji, rozwijanie zdolności poznawczych potrzebnych do należytej obserwacji w otoczeniu (myślenia, uwagi, spostrzeżeń itp.), rozwijanie zainteresowań twórczych, wdrażanie do samowychowywania i samokształcenia. W związku z powyższym należy obrać właściwą, indywidualną drogę edukacyjną wobec uczniów, by osiągnąć wyznaczone cele. Program ten zawiera cele edukacyjne i treści nauczania, a także działania edukacyjne zmierzające do osiągnięcia wyznaczonych efektów. Ukierunkowany jest na potrzeby i psychofizyczny rozwój dziecka upośledzonego w stopniu lekkim. Oprócz troski o jego rozwój intelektualny, program ten kładzie duży nacisk na rozwój fizyczny dziecka, a mianowicie korygowanie wad postawy, który jest podstawą jego zdrowia i ogólnej sprawności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik zawiera rzetelne, potrzebne i wartościowe informacje dla rodziców i wychowawców. Dzięki tej książce lepiej można zrozumieć dziecko i jego potrzeby, budować z nim dobry kontakt, łatwiej nawiązywać współpracę z nauczycielem. ...Jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich zatroskanych rodziców i wychowawców, którym zależy na właściwym funkcjonowaniu dzieci w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Szkolnej Żyrafy)
„Dorastanie w zaufaniu” przypomina, że dzieci rodzą się z ciekawością świata, chęcią uczenia się i współpracy z rodzicami. Ukazuje przykłady jak, jako dorośli, możemy te wrodzone skłonności rozwijać, będąc dla dzieci wzorem zachowań, które chcemy u nich widzieć. Wyjaśnia, dlaczego kary i nagrody zabijają wewnętrzną motywację (nie tylko u dzieci),uczą rywalizacji, zostawiają w poczuciu winy i wstydu. Jednocześnie pokazuje, jak ważne jest budowanie u dzieci samodyscypliny, żeby ich życie nie zamieniło się w chaos. „Istnieje różnica pomiędzy zmuszaniem ludzi do robienia tego, czego od nich oczekuję, a komunikowaniem moich wartości i pragnień” – zaznacza autorka. Jeśli potrzeby dzieci stawiamy na równi ze swoimi, dzieci nie przejmują kontroli. Kiedy potrafimy zatroszczyć się o siebie i jasno komunikować czego chcemy, wtedy mamy energię, żeby przyjrzeć się co kryje się za nielubianymi zachowaniami. To pozwala zbudować relację opartą na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. Justine Mol, trenerka Porozumienia Bez Przemocy od wielu lat, mówi o tym w prosty sposób, z wykorzystaniem barwnych przykładów. Uchwyca sedno bez zbędnych słów. Cenimy tę książkę za przekaz, że pomiędzy autorytarnym podejściem do wychowania, a uległością wobec małych ministrów, istnieje stacja pośrednia: podejście oparte na szacunku do siebie i do dziecka, na wprowadzeniu „wygrana-wygrana”. Tam jest miejsce na autentyczny kontakt i głębokie zrozumienie pomiędzy dwojgiem ludzi, dorosłym i dzieckiem, których potrzeby są tak samo ważne. Mamy nadzieję, że czytelnicy tak samo jak my, będą mieli ochotę „Dorastanie w zaufaniu” wycisnąć jak cytrynę, do ostatniej kropli. Drobną książeczkę, która pozwala się zastanowić nad własnymi przekonaniami i założeniami, inspiruje do wypróbowania alternatyw kar i nagród, do poszukiwania własnej drogi. Jednocześnie daje nadzieję na więcej harmonii i radości w kontakcie z bliskimi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again