Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Filia nr 3
(5)
Autor
Biel Krzysztof (1970- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Królikowska Anna (1966- )
(1)
Litak Stanisław (1932-2010)
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Dziewczęta
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Integracja europejska
(1)
Młodzież
(1)
Pedagogika
(1)
Pedeutologia
(1)
Personalizm
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Przestępczość nieletnich znajduje się ciągle w polu uwagi badaczy wielu dyscyplin naukowych i praktyki resocjalizacyjnej oraz prewencyjnej. Tradycyjnie badacze skupiali się bardziej w swych profesjonalnych wysiłkach na rozpoznaniu tej społecznej i psychologicznej dewiacji w obrębie populacji męskiej. znacznie mniej zaś prac poświęconych jest przestępczości dziewcząt. Toteż z dużym uznaniem należy ocenić podjęte przez autora przedsięwzięcie badawcze dotyczące demoralizacji i przestępczości dziewcząt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W warunkach kryzysu społeczno-ekonomicznego szczególnego znaczenia nabiera efektywna działalność nauczycieli w przygotowaniu młodzieży do życia i pracy. Najpierw jednak przygotowanie kandydatów na nauczycieli w szkołach wyższych powinno posłużyć ich późniejszej działalności pedagogicznej. Tymczasem oceny owego przygotowania formułowane są powszechnie jako niewystarczające, powierzchowne, sformalizowane itp. Ponadto w trudnych sytuacjach społecznych i pedagogicznych tracimy z oczu istotny problem jakości przygotowania wysokokwalifikowanych kadr do zawodu nauczycielskiego. Dlatego naukowe poznawanie osobowości i działalności pedagogicznej studenta - kandydata na nauczyciela oraz opracowywanie na tej podstawie systemu kształtowania jego profesjonalnej gotowości są w obecnych warunkach szczególnie aktualne zarówno dla nauki, jak i praktyki pedagogicznej. Powstało już wiele prac monograficznych z pedeutologii, stale też rozszerza się krąg badaczy problematyki z owej dyscypliny. Mimo to przedwczesne byłoby stwierdzenie, iż w ostatnich latach zaznaczył się wystarczająco wyraźny postęp w opracowywaniu teorii przygotowania pedagogicznego, szczególnie w poznawaniu prawidłowości profesjonalnego kształcenia i wychowania przyszłych nauczycieli. Obserwowane ożywienie badań z zakresu pedeutologii nie odpowiada jeszcze w pełni ani wymogom nauk pedagogicznych ani potrzebom społecznym. Dostrzec bowiem można wyraźną lukę w stawianiu i rozwiązywaniu problemów kształtowania profesjonalnej osobowości studentów w procesach rozwoju osoby przyszłego nauczyciela przez wykorzystanie najnowszej wiedzy psychologicznej i socjologicznej. Okazuje się, że na drodze do konstruowania naukowej teorii kształcenia pedagogicznego trzeba rozwiązać jeszcze wiele istotnych problemów, wśród których - jak sądzę - interesujące nas zagadnienie zajmuje jedną z ważniejszych pozycji. Tymczasem metodyka kształtowania profesjonalnej gotowości przyszłego nauczyciela w szkole wyższej nie została dotąd pedagogicznie zastosowana, choć potrzeby w tym zakresie są coraz wyraźniejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T.2/37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T.2/37 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka w swojej książce prezentuje stan zjawisk sieroctwa i osamotnienia oraz ich uwarunkowania i konsekwencje. Dokonuje również interpretacji sytuacji rodzinnych, prowadzących do sieroctwa i osamotnienia, zapoznaje czytelnika z rodzajami sieroctwa i zagrożeń tym problemem. Dużą wartością tej książki są konkretne wskazania profilaktyczne -indywidualne i instytucjonalne - obejmujące m.in. Kościół i system szkolny. Książka ma dużą aktualność społeczną i wagę praktyczną, a także znaczenie poznawcze w dziedzinie pedagogiki. Adresowana jest do pedagogów, katechetów, rodziców - wszystkich, którym zależy na dobru współczesnej rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej