Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(537)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(537)
Publikacje naukowe
(195)
Publikacje fachowe
(154)
Publikacje dydaktyczne
(85)
Publikacje popularnonaukowe
(70)
Poradniki i przewodniki
(26)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(10)
E-booki
(8)
Poezja
(7)
Publikacje informacyjne
(4)
Proza
(3)
Dostępność
dostępne
(539)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(39)
Oddział dla dzieci
(14)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 3
(483)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Szuścik Urszula
(15)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(12)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(11)
Gajdzica Zenon (1970- )
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(9)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(8)
Cytowska Beata (1964- )
(8)
Kowalewska Barbara (1950- )
(7)
Murzyn Andrzej (1955- )
(7)
Gajda Janusz (1933- )
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Franczyk Anna
(4)
Jasieński Michał
(4)
Klinik Anna
(4)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(4)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(4)
Muchacka Bożena (1953- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Ogonowska Agnieszka
(4)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(4)
Węglarz Józef (1949- )
(4)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Łukasik Joanna Małgorzata
(4)
Apanel Danuta
(3)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Fuks Agata
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Głażewski Michał
(3)
Huk Tomasz (1978- )
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Jąder Mariola
(3)
Konieczna Ewelina J
(3)
Konopczyński Marek (1956- )
(3)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Nowosad Inetta
(3)
Pikuła Norbert (1975- )
(3)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Pyżalski Jacek
(3)
Raś Danuta
(3)
Sacher Wiesława Aleksandra
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Adamek Irena
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(2)
Banach Marek (1962- )
(2)
Baran Jolanta
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Borzęcka Anna (pedagog)
(2)
Budniak Alina
(2)
Bulska Joanna
(2)
Bystrzanowska Maria
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(2)
Dudak Anna
(2)
Epstein Paul
(2)
Famuła-Jurczak Anita
(2)
Giese-Szczap Klaudia
(2)
Gmerek Tomasz
(2)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Jakubiak Krzysztof
(2)
Jasieński Michał Myślenie
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Kanios Anna
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Komorowska Olga
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Majerek Bożena
(2)
Maliszewski Tomasz
(2)
Marczak Monika
(2)
Margasiński Andrzej
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Olszówka Piotr (1970- )
(2)
Potulicka Eugenia (1944- )
(2)
Radziwiłłowicz Wioletta
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(2)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2025
(82)
2010 - 2019
(258)
2000 - 2009
(188)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(171)
1901-2000
(11)
1989-2000
(9)
Kraj wydania
Polska
(545)
Język
polski
(543)
słowacki
(14)
angielski
(10)
czeski
(6)
niemiecki
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(50)
Nauczyciele
(30)
Dorośli
(18)
Pedagodzy
(11)
Dzieci
(10)
Logopedzi
(9)
Rodzice
(9)
Pedagodzy specjalni
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(4)
6-8 lat
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły średnie
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Naucyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyiele
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(31)
Temat
Metody nauczania
(32)
Wychowanie
(32)
Pedagogika
(31)
Nauczanie
(30)
Nauczanie początkowe
(29)
Szkolnictwo
(29)
Nauczyciele
(28)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(26)
Rodzina
(25)
Osoby z niepełnosprawnością
(22)
Wychowanie przedszkolne
(22)
Dzieci
(19)
Wychowanie w rodzinie
(18)
Kształcenie
(16)
Relacje międzyludzkie
(16)
Dziecko z niepełnosprawnością
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Pedagogika specjalna
(15)
Uczniowie
(15)
Myślenie twórcze
(14)
Młodzież
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Opieka społeczna
(11)
Psychologia dziecka
(11)
Integracja społeczna
(10)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Kształcenie integracyjne
(9)
Więźniowie
(9)
Metody wychowawcze
(8)
Osoby w wieku starszym
(8)
Rehabilitacja medyczna
(8)
Wychowanie do wartości
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Pedagodzy
(7)
Pedagogika kultury
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Pedagogika waldorfska
(7)
Psychoterapia
(7)
Teoria wychowania
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Arteterapia
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Język polski
(6)
Metoda Montessori
(6)
Mowa
(6)
Przestępczość
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Adopcja
(5)
Alkoholizm
(5)
Antropologia filozoficzna
(5)
Badania naukowe
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Gry i zabawy
(5)
Jakość życia
(5)
Kobieta
(5)
Kreatywność
(5)
Kultura masowa
(5)
Logopedia
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Praca
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Resocjalizacja
(5)
Socjalizacja
(5)
Teoria nauczania
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Życie codzienne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Alkoholicy
(4)
Antropologia społeczna
(4)
Biblioterapia
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja kulturalna
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kultura
(4)
Młodzież niedostosowana społecznie
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Polityka społeczna
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Reforma oświaty
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Wartość
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zastosowanie i wykorzystanie
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Antypedagogika
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Temat: dzieło
Brzezina (film)
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Panny z Wilka (film)
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(130)
1901-2000
(78)
1989-2000
(49)
1945-1989
(14)
1801-1900
(11)
1701-1800
(6)
1501-1600
(4)
1601-1700
(4)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(105)
Województwo małopolskie (1999- )
(3)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Hiszpania
(1)
Kobylany (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Zabierzów)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krzywaniec (woj. lubuskie, pow. zielonogórski, gm. Nowogród Biebrzański)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Nowa Sól (woj. lubuskie)
(1)
Rosja
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Stary Kisielin (Zielona Góra ; część miasta)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szwajcaria
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(220)
Podręcznik
(57)
Praca zbiorowa
(38)
Wydawnictwa popularne
(37)
Monografia
(36)
Poradnik
(32)
Raport z badań
(20)
Materiały konferencyjne
(13)
Materiały pomocnicze
(11)
Wiersze
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Publicystyka
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Esej
(3)
Encyklopedia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kalendarium
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Nuty
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka żeglarska
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(299)
Socjologia i społeczeństwo
(112)
Psychologia
(84)
Historia
(29)
Medycyna i zdrowie
(29)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(22)
Filozofia i etyka
(21)
Kultura i sztuka
(15)
Językoznawstwo
(12)
Etnologia i antropologia kulturowa
(9)
Nauka i badania
(9)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Religia i duchowość
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Biologia
(3)
Matematyka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
545 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki w ciekawej formie ukazały ważną problematykę rodziny, rodzicielstwa i dzieciństwa. To swoista próba dokonania analizy porównawczej dwóch światów - przeszłego i teraźniejszego, której celem jest zmotywowanie czytelnika, tj. pedagoga, psychologa, ale też rodzica, do namysłu i poszukiwań interpretacyjnych dotyczących współczesnego rodzicielstwa i dzieciństwa. Pomimo różnych przecież odsłon rodzicielstwa i dzieciństwa w toku dziejów pewne wartości nie ulegają zmianom, jak miłość, wrażliwość, odpowiedzialność, otwartość, czułość w relacjach rodzinnych. One były, są i będą - niezależnie od czasu i przestrzeni. Zestawienie dwóch perspektyw, tj. przeszłej i obecnej, postrzegania rodzicielstwa i dzieciństwa może skłonić odbiorców książki do pogłębionej refleksji, a także oceny, który świat był/jest lepszy i dlaczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Uzależnienia/613/614 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Uzależnienia/61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dużym walorem książki jest […] starannie przemyślana struktura. Autorki podjęły ważny dyskurs dotyczący funkcjonowania osób z niepełnosprawnością sensoryczną w sytuacji pandemii SARS-CoV-2. Przedstawiając szczegółowo trudne, wręcz traumatyczne doświadczenia badanych, pokazały, jak bardzo komplikuje ona ich życie: uniemożliwia lub w znacznym stopniu opóźnia realizację planów, spełnianie marzeń oraz zmusza do rekonstrukcji sposobów radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. [...] Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UP Niniejsza publikacja składa się z czterech części: dwóch teoretycznych, metodologicznej oraz analitycznej. Zwieńczona zaś jest podsumowaniem. W pierwszej części teoretycznej zajmujemy się zjawiskiem kryzysu. Analizujemy jego znaczenie w ujęciu: - światowym – odwołujemy się do nauk socjopolitycznych oraz ekonomicznych, przyglądamy się zjawisku kryzysu społecznego, zjawisku globalizacji, jak też międzynarodowym sposobom radzenia sobie z kryzysem; - rodzinnym – akcentujemy tu zmiany zachodzące w systemach rodzinnych, opisujemy współczesne modele rodzin, a także rodzinne procesy radzenia sobie z kryzysem (na przykład spowodowanym niepełnosprawnością jednego z członków rodziny),zwracamy również uwagę na specyficzną sytuację rodzin tworzonych przez dorosłe osoby z niepełnosprawnością; - jednostkowym – analizujemy jednostkowe konsekwencje doświadczania kryzysu, definiujemy i opisujemy zdarzenia krytyczne oraz skutki stresu dla funkcjonowania człowieka, a zwłaszcza dla człowieka z niepełnosprawnością; pochylamy się nad koncepcją trajektorii losu ludzkiego, a także wskazujemy na możliwe strategie radzenia sobie z kryzysem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Monografia nie prezentuje uniwersalnego podejścia do przygotowywania i prowadzania lekcji ze wszystkich przedmiotów i w każdym typie szkół ani propozycji wielofunkcyjnej dydaktyki szczegółowej, którą można by się posługiwać na wszystkich przedmiotach należących do podstawy programowej kształcenia ogólnego. Jest to zarys ogólnej dydaktyki nauki. Opracowano w nim koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się. Pojęcie dydaktyki stosuje się w niniejszym opracowaniu zgodnie z rozumieniem sięgającym swoimi korzeniami starożytnej Grecji. W jego centrum sytuują się czynności nauczania realizowane przez osoby nauczające i przyswajania przekazywanych treści przez uczącego się. To ostatnie dokonuje się w ramach procesu uczenia się wspieranego i zapośredniczonego przez nauczanie i jest od tego ściśle uzależnione. Współcześnie projektowanie i realizowanie dydaktyki jako nauki o nauczaniu straciło status oczywistości. W wielu koncepcjach dydaktycznych – zarówno ogólnych, jak i szczegółowych (przedmiotowych) – zrezygnowano w ogóle z pojęcia nauczania jako centralnej kategorii. Koncepcje te definiują siebie same jako teorie badające oraz analizujące dziedzinowe i ponaddziedzinowe uczenie się uczniów. Ta uwaga dotyczy nie tylko współczesnych projektów badawczych poświęconych nauczaniu–uczeniu się, które trafniej należałoby określić jako uczenie się–nauczanie, lecz także analiz teoretycznych z zakresu filozofii edukacji. Ich autorzy dostrzegają co prawda powiązania między doświadczeniem i uczeniem się, jednak zależność między nauczaniem i uczeniem się, tj. byciem nauczanym lub uczeniem się w trakcie nauczania, w znacznym stopniu wykracza poza obszar ich zainteresowania. Jako potwierdzenie tego niech wystarczy wskazanie na współczesne opracowania poświęcone podstawowym pojęciom pedagogicznym, takim jak „wychowanie” i „(samo)kształcenie”. W większości z nich analizy prowadzone są z perspektywy czynności uczenia się, a nie nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji przyjmujemy, że wiedza o socjalizacji ma oczywisty walor, specyficzny dla myślenia i działania pedagogicznego. Wspólnym obszarem zainteresowań teorii i praktyki w obrębie wiedzy o procesach edukacyjnych (wychowawczych) oraz teorii socjalizacji jest optymalny rozwój osobowości jednostki ludzkiej, we wzajemnej zależności ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Pedagogiczna perspektywa interpretacyjna towarzysząca analizie problematyki socjalizacji zakłada analizę różnych wymiarów socjalizacji pod kątem ich wagi i przydatności dla pedagogiki. Taki punkt widzenia umożliwia: (1) wyłonienie i zaakcentowanie wątków, które w obszarze studiów nad socjalizacją mają znaczenie dla badań nad wychowaniem oraz stanowią źródło problemów badawczych, pojęć, kategorii i kontekstów interpretacyjnych ważnych dla analizy procesów wychowania, oraz (2) interpretację treści, mechanizmów, obszarów i uwarunkowań procesów socjalizacji pod kątem ich potencjalnej waloryzacji, zakładającej możliwość zróżnicowanej koncepcyjnie ingerencji pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 2 poszerz. i popr. - Kraków : Impuls, 2008. - 470 s. : il. ; 25 cm.
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji, mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i depersonizacji. Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się. Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram. Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów, nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szczególną zaletą […] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu – nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. […].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie VI, poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2021. - 172 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka w przystępny sposób przybliża Czytelnikom problem mutyzmu wybiórczego. W kolejnych rozdziałach omawia istotę zaburzenia, proces diagnostyczny i terapeutyczny [...]. […] wszystkie refleksje Autorki wypływają wprost z jej doświadczeń, a właściwa narracja wzbogacona jest przykładami różnych przypadków terapeutycznych, fragmentami wypowiedzi pacjentów i ich rodziców, tekstami z blogów. Wiele wniosków i spostrzeżeń Maria Bystrzanowska popiera badaniami sondażowymi (np. zrealizowanymi wśród 100 rodziców dzieci z mutyzmem). Ważną część stanowi obszerny aneks, zawierający: narzędzia diagnostyczne (np. arkusze obserwacji dla rodziców i nauczycieli, kwestionariusz wywiadu z rodzicami) i terapeutyczne (mapa mowy, drabina z zadaniami),opisy procedur diagnostycznych, wskazówki dla dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz różnych grup osób, z którymi dziecko z mutyzmem wybiórczym może się zetknąć: nauczycieli, rehabilitantów, lekarzy [...]. Rodzice i nauczyciele otrzymują do ręki poradnik, z którego dowiedzą się, jak rozpoznać mutyzm, jak postępować z dzieckiem z tą przypadłością, gdzie szukać pomocy, jak wygląda diagnostyka i proces terapii. Specjaliści zaś mogą skonfrontować własne doświadczenia z doświadczeniami Autorki. Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.01.2026)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.01.2026)
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Poradnik wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom pierwszy ”Osoba z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata” został podzielony na cztery rozdziały. Pierwszy z nich zawiera teoretyczne rozważania na temat miejsca człowieka z upośledzeniem umysłowym we współczesnym świecie, możliwości jego funkcjonowania i barier je ograniczających. Autorzy czterech zamieszczonych tu tekstów szukają odpowiedzi na pytania o możliwości integracyjne tych osób, szanse, jakie stwarza dla nich edukacja, a także o ich szczególną wartość we współczesnym świecie. Drugi rozdział wprowadza w świat przeżyć osób z upośledzeniem umysłowym oraz w przeżycia ich najbliższych, upośledzenie umysłowe jest bowiem problemem całej rodziny, przed którą w takiej sytuacji pojawiają się zupełnie nowe wyzwania. Autorzy kolejnych tekstów poddają analizom problemy wyuczonej bezradności, radzenia sobie ze stresem, agresji i funkcjonowania w rolach społecznych osób obciążonych upośledzeniem, a także ich zdolności do autorewalidacji. Rozdział kończą teksty mówiące o przeżyciach matek, ich radzeniu sobie z opieką i rehabilitacją oraz ich lękach o przyszłość dzieci, które raczej zawsze będą potrzebowały pomocy, także wówczas, kiedy one same nie będą mogły jej zapewnić. Rozdział trzeci książki zawiera teksty dotyczące edukacji i rehabilitacji osób z upośledzeniem umysłowym. Przedstawione tu zostały zarówno problemy kształcenia tradycyjnego, jak i formy współczesne, sukcesy pedagogów specjalnych w tym obszarze oraz bariery, które muszą oni na co dzień pokonywać. Ponadto w rozdziale tym poruszone zostały kwestie znaczenia pracy zawodowej w życiu osób z niepełnosprawnością umysłową. Ostatni rozdział poświęcony jest kontaktom społecznym osób z upośledzeniem umysłowym. Zawiera diagnozy postaw wobec nich przejawianych, mówi też o ich konsekwencjach dla społecznych interakcji oraz możliwościach ich modyfikowania. Zwrócono w nim także uwagę na oddziaływania pośrednie – rozwiązania instytucjonalne, w tym prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.06.2025)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej