Sorting
Source
Katalog zbiorów
(176)
Legimi
(1)
Form of Work
Książki
(175)
Publikacje fachowe
(66)
Publikacje dydaktyczne
(58)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje naukowe
(30)
Proza
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Poezja
(2)
Audiobooki
(1)
E-booki
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(166)
unavailable
(12)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Oddział dla dzieci
(22)
Filia nr 1
(2)
Filia nr 3
(149)
Author
Okuniewski Juliusz
(11)
Gubała Magdalena (1982- )
(9)
Tanajewska Alicja
(8)
Kańciurzewska Anna
(7)
Naprawa Renata
(7)
Attwood Tony (1952- )
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(5)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Milewski Stanisław (1956- )
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Hinz Magdalena
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Skowrońska Emilia
(4)
Domagała Aneta
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Pisula Ewa (1964- )
(3)
Półtorak Agata
(3)
Wilde Kate C
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Bentkowska Dorota
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Buszkowski Igor
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Częścik Anna
(2)
Częścik Józef (1955- )
(2)
Duchniewicz Joanna
(2)
Duchniewicz Przemysław
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Iwanowska Monika
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Jaśkowiak Mateusz
(2)
Jundziłł Elżbieta (1954- )
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maj Łukasz (logopedia)
(2)
Malek Renata
(2)
Mikita Anna
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(2)
Pawłowska Róża (1946- )
(2)
Pelc Maria (ilustrator)
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Speck Otto (1926-2023)
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(2)
Wójcik-Topór Paulina
(2)
Węglarz Joanna (psycholog)
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Abbass Allan
(1)
Ansari Aziz
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Jed E
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (językoznawstwo)
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barber Karra M
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barron Sean
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Beatrici Riccardo
(1)
Bednarczuk Beata (pedagog)
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielecka-Zdyb Patrycja
(1)
Bieszanow Władimir (1962- )
(1)
Bieńkowska Katarzyna
(1)
Bigott Danuta
(1)
Bijak Elżbieta
(1)
Binek Lidia
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brutten Gene J. (1928-2013)
(1)
Bullock Claire
(1)
Busz Anna
(1)
Celińska Sylwia
(1)
Chodacka Agnieszka (pedagog specjalny)
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czarnik Barbara
(1)
Czernecka Edyta
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Częścik Józef (1955-)
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Delaney Tara
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Year
2020 - 2025
(84)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(114)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(177)
Language
Polish
(177)
English
(1)
French
(1)
Audience Group
Rodzice
(49)
Nauczyciele
(37)
Dzieci
(36)
6-8 lat
(29)
Pedagodzy
(20)
0-5 lat
(19)
Psycholodzy
(16)
9-13 lat
(15)
Logopedzi
(14)
Szkoły podstawowe
(14)
Terapeuci zajęciowi
(14)
Psychoterapeuci
(10)
Terapeuci
(10)
Przedszkola
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Dorośli
(3)
Klasa 4.
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psychoterapeutki i psychoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
18+
(1)
Chorzy
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 0.
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Naucyciele
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurolodzy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Wychowawcy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(23)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Subject
Dzieci
(19)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Bajkoterapia
(13)
Uczucia
(13)
Autyzm
(12)
Zaburzenia mowy
(12)
Logopedia
(11)
Dziecko autystyczne
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Integracja sensoryczna
(7)
Język polski
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Zespół Aspergera
(7)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Korekcja mowy
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Gry i zabawy
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Terapia zabawą
(5)
Wymowa
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Nauka czytania
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Lęk
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Samodzielność
(3)
Socjalizacja
(3)
Strach
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zmysły
(3)
Afazja
(2)
Arteterapia
(2)
Choroby ludzi
(2)
Choroby układu nerwowego
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Echolalia
(2)
Edukacja domowa
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Jąkanie
(2)
Język dziecka
(2)
Leczenie
(2)
Lektura szkolna
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauka pisania
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nieśmiałość
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pismo
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Regulacja emocji
(2)
Relacja terapeutyczna
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Rozwój motoryczny
(2)
Rozwój mowy
(2)
Ruch
(2)
Spostrzeganie
(2)
Spółgłoski
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczniowie
(2)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Stare Miasto (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ZSRR
(1)
Genre/Form
Poradnik
(56)
Opracowanie
(31)
Ćwiczenia i zadania
(24)
Opowiadania i nowele
(19)
Materiały pomocnicze
(16)
Scenariusz zajęć
(13)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(6)
Program nauczania
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Broszura
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Legendy i podania
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Wiersze
(2)
Bibliografia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(100)
Psychologia
(62)
Medycyna i zdrowie
(29)
Językoznawstwo
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Kultura i sztuka
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Biologia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
177 results Filter
Book
In basket
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji.Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.dr Susan W. Whitedyrektor Virginia Tech Autism ClinicProfesor Tony Attwood i doktor Michelle Garnett stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.Sue Larkeyspecjalistka ds. autyzmu, nauczycielkaoraz autorka książek na temat ASD
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Nikodem idzie do szkoły / Małgorzata Barańska ; ilustracje Maria Pelc. - Gdańsk : Harmonia, 2016. - 53, [3] s. : il. kolor. ; 17x24 cm.
Jest to ciepła, napisana z humorem opowieść, której głównym bohaterem jest Nikodem. Ten miły chłopiec od niedawna chodzi do szkoły. Ma w niej koleżanki i kolegów, którym lubi opowiadać o dinozaurach i o kosmosie. W domu chętnie bawi się niebieską wstążeczką. Każde dziecko z klasy Nikodema lubi robić coś innego. Zuzia chętnie czyta książki, Marcin ciągle biega i skacze, a Filip spokojnie siedzi i rysuje. Książka o Nikodemie bawi i uczy. Dziecko czytając tę opowieść, patrzy na świat z perspektywy chłopca odmiennego od innych. Próbuje go poznać, zrozumieć, polubić, a przede wszystkim dowiaduje się, że ludzie różnią się między sobą i należy to uszanować, bo każdy z nas jest wartościowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. O (1 egz.)
Book
In basket
Problem dysleksji w nauczaniu języka polskiego został opracowany w ostatnich latach dość szczegółowo. Do tej pory jednak brakowało książkowych opracowań na temat nauczania języka angielskiego osób z dysleksją. Niniejsza publikacja częściowo wypełnia tę lukę. Jej autorami są m. in. prof. M. Bogdanowicz, prof. H. Stasiak, prof. G. Krasowicz-Kupis, prof. M. Kelly (CZ) i dr John Sudar (USA). Książka zawiera teksty referatów i materiały warsztatowe z zajęć, które odbyły się w ramach konferencji Nauczanie języków obcych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 30.01.2026)
Book
In basket
Książka jest doskonałą pomocą dla wszystkich rodziców, którzy pragną wytłumaczyć swoim dzieciom zagrożenia współczesnego świata, ale nie bardzo wiedzą, jak to zrobić. Przedstawione zostały w niej najczęściej występujące sytuacje, które są niebezpieczne dla najmłodszych i mogą powodować utratę zdrowia, a nawet życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Biblioterapia to leczenie książką, to - w zależności od zdefiniowanego problemu - odnajdywanie w literaturze wartości, które pomogą uporządkować rzeczywistość, dostrzec pozytywne aspekty codzienności. Niniejsza publikacja to zbiór scenariuszy zajęć biblioterapeutycznych dla klas IV-VI, przygotowany z myślą o wychowawcach, którym nie są obce problemy młodzieży, takie jak: nieumiejętność radzenia sobie ze złością, agresja, niskie poczucie wartości, brak asertywności, sięganie po używki. Zebrane tu konspekty opracowano między innymi na podstawie fragmentów relacji nastoletniej narkomanki My dzieci z dworca ZOO, fragmentu powieści F. Molnára Chłopcy z Placu Broni, opowiadań terapeutycznych E. Meyer-Glitzy oraz D. Brett.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 02 (1 egz.)
Book
In basket
"A kiedy…" to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają leczyć słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka językiem serca, sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. O (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. O (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 793/794 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Różne sposoby na wredne choroby / Anna Mikita ; il. Agata Półtorak. - Gdańsk : Harmonia, 2007. - 39, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Różne sposoby na wredne choroby to zbiór wierszyków adresowanych do najmłodszych. Zaprezentowane tu teksty umożliwiają przekazanie dzieciom treści z zakresu edukacji prozdrowotnej w sposób odpowiadający ich możliwościom poznawczym. Humor i konkretno-wyobrażeniowe ujęcie tematów to istotne cechy zamieszczonych tu utworów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 793/794 (1 egz.)
Book
In basket
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. […] Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową”. Z Przedmowy Liane Holliday Willey Aspergirls. Siła kobiet z zespołem Aspergera to książka dla każdej aspergirl i jej bliskich, lecz również dla osób, które naukowo lub zawodowo interesują się zespołem Aspergera. Rudy Simone dzieli się własnymi doświadczeniami i wiedzą, przywołuje też wspomnienia ponad trzydziestu kobiet, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, a także spostrzeżenia ich partnerów i rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Wielu rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu czasem chciałoby poznać „magiczny przepis” na zabawy i aktywności, który: sprawiłby, że dziecko ze spektrum naprawdę będzie zaciekawione zajęciami i chętnie weźmie w nich udział rozwijałby interakcyjną koncentrację uwagi dziecka i wspierał kształtowanie jego umiejętności społecznych. Jest na to sposób! Książka Autyzm? Abrakadabra! zawiera ponad 180 pomysłów na aktywności nawiązujące do najczęstszych szczególnych zainteresowań osób z autyzmem. W zabawach może uczestniczyć cała rodzina, co pozytywnie wpływa na relacje między wszystkimi jej członkami i pozwala wszechstronnie rozwijać umiejętności społeczne dziecka. Kate Wilde pokazuje, jak wykorzystać siedem magicznych składników zabawy i kreatywnie wprowadzić tematykę fascynującą dziecko, niezależnie od tego, czy do jego pasji należą pociągi, samoloty lub sprzęt AGD, czy też najbardziej ciekawią je zwierzęta, ludzkie ciało, owady albo bohaterowie filmów i seriali. Autorka opisuje, jak zastosować pięć przekonań potrzebnych, by nadać ćwiczeniom odpowiednią moc, pojąć, jak ważne jest rozpoczęcie i zakończenie zabawy w odpowiednim momencie, a także właściwie odczytać sygnały płynące z zachowania dziecka. Kate C. Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła kierunek muzyka i edukacja na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, studiowała też u dr Rachel Pinney. Kate ma ponadtrzydziestoletnie doświadczenie w edukacji osób z autyzmem, a jej praca zyskała szerokie uznanie na całym świecie. Autorka jest współzałożycielką Safe to Connect Autism Approach. Prowadzi też prywatną praktykę, w ramach której pomaga rodzinom z różnych krajów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
Book
In basket
Od wczesnych lat dziecięcych zmagali się z trudnościami wynikającymi z autyzmu, ale obecnie Temple Grandin i Sean Barron to osoby szczęśliwe, znane i spełnione w społeczeństwie. Osiągnęli ten sam cel, jednak drogi, którymi do niego dotarli, były całkiem różne. Zachowania społeczne Temple kontrolował jej logiczny umysł, podczas gdy zachowania społeczne Seana sterowane były przez emocje. Oboje ostatecznie pogodzili się ze światem społecznym i znaleźli w nim dla siebie miejsce. Dlatego też ich historie, sugestywnie ukazane w tej książce, są fascynujące i pouczające dla każdego – niezależnie od tego, czy jest osobą z autyzmem, opiekunem takiej osoby, czy po prostu interesuje go spojrzenie na społeczeństwo z perspektywy outsidera.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Celem autorki niniejszej książki jest zbudowanie pozytywnego punktu widzenia na seksualność oraz rozwiązanie trudności, które zbyt często postrzegane są jako zachowania problematyczne lub perwersja. Chociaż powyższe zdarzają się w populacji dotkniętej zespołem Aspergera, w tej publikacji zagadnienie seksualności potraktowane zostanie w szerszym ujęciu: rozpatrzone zostaną czynniki takie jak intymność, przyjaźń, pożądanie, komunikacja, płeć, preferencje, tożsamość, potrzeby, emocje i rozwój, a omawiane tematy będą odpowiednie dla okresu dojrzewania i wieku dojrzałego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.12.2023)
Book
In basket
KiddyCAT (Communication Attitude Test for Preschoolers Who Stutter) – test do bada­nia postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedsz­kolnym – to narzędzie diagnostyczne, które pozwala ocenić reakcje dzieci na ich własny sposób wypowiadania się. Test umożliwia różnicowanie postaw związanych z mówie­niem: od występujących u dzieci płynnie mówiących do tych, które są bardziej typowe dla przedszkolaków manifestujących objawy jąkania. KiddyCAT został opracowany przez Martine Vanryckeghem i Gene’a J. Bruttena, a następnie opub­likowany w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku. Od tego czasu skuteczność testu została wielok­rotnie potwierdzona w badaniach międzynarodowych prowadzonych w 14 krajach. Narzędzie zostało poddane badaniom psychometrycznym i normalizacyjnym przez dr Katarzynę Węsierską wraz z zespołem na próbie 128 polskojęzycznych dzieci w wieku przedszkolnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again